28 Ekim 2013

Kitap Yorumu: Yandaş || Veronica Roth (Uyumsuz, 3)

Allegiant
Veronica Roth


Tür: Bilim Kurgu, distopya, aşk,
Sayfa: 526
Goodreads Puanı: 3.95 (16.264 oylama)
İlk Çıkış: 22.10.2013
TR: Yandaş (Artemis)
Seri: Uyumsuz 3
Puanım: (2.5)

Tek bir seçim
Seni dönüştürebilir

Tek bir seçim
Seni yok edebilir

Tek bir seçim
Kim olduğunu belirler

Birinin korkularını çekip aldığınızda, merhamet duygusunu da almış olursunuz.
Tris Prior'ın bir zamanlar inandığı topluluk sistemi çöküşün eşiğinde. Bu nedenle Tris, yeni bir dünya keşfetme fırsatını tereddütsüz kabul ediyor. Çünkü Tobias'la birlikte çitlerin ötesinde yalanlardan, iç içe geçmiş ilişkilerden ve acı hatıralardan uzak, yeni bir hayat kurma şansı olabilir. Oysa Tris'in öğreneceği gerçekler, ardında bıraktıklarından çok daha tehlikeli. Bildiği her şey anlamını hızla yitirirken, Tris insanın karmaşık doğasını anlamak için savaşmak zorunda. Tabii cesaret, dostluk, fedakârlık ve aşk gibi imkânsız seçimlerle de karşı karşıya.



Bir distopya üçlemesinin daha sonuna gelmiş bulunmaktayız, memnun muyuz peki bu sondan? KESİNLİKLE HAYIR! Bu yazı gerek sitem, gerek spoiler içerecek bir yazı olacak. O yüzden önceden uyarıyorum, SPOILER istemeyenler, YAZARA KÖTÜ SÖZ okumaktan hoşlanmayanlar gitmeli.

Konusu (Spoiler)
Kitap yaklaşık olarak bir Tris'in bir Dört'ün bakış açısından anlatılıyor. Bunu daha önce duyurmuştum ona göre hazırlayın kendinizi. ;) Son kitapta, Tris ve Dört videoyu salmış aslında dış dünyada çok farklı şeylerin olabileceğini öğrenmişlerdi. Allegiant'ta ise işte buradan devam ediyoruz. Bizimkiler Bilgelerin binasında yargılanmayı bekliyorlar ve yargılanıyorlar. Yargılanma doğruluk serumu ile oluyor, ancak Tris doğruluk serumuna karşı gelebildiği için yalan söylüyor ve bir şekilde kendilerini aklıyorlar. Bundan sonrasında ise dışarı çıkmanın doğru yok olduğuna karar veriyorlar. ( Dört annesinin yanında, Tris ile aynı durumda değil. Sonuçta liderin biricik oğlu.)

Caleb ihanetten yargılanıyor ve ölüme mahkum ediliyor. Tris ve Dört birkaç kişi daha, karar verdikleri üzere, yasak olmasına rağmen gizlice sınırların dışına giderken onu da yanlarına alıyorlar. Allegiant ise asi grubun kendilerine koydukları isimdir. Bizim grup dışarı çıkar ve bundan sonrasını dışarıdan izleriz. Sınırların dışına çıktıktan sonra hayat bizim için bambaşka bir anlam kazanır.

Sınırların dışında çok garip şeyler öğreniriz. Mesela insanların geçmişte DNAlar ile oynayıp daha mükemmel bir ırk yaratmaya çalışırken (toplumu daha kötüye iten karakteristik özellikler) zarar görmüş dnalı insanlar ortaya çıkar ve saf dnalı insanlarla aralarında savaş çıkar, bu savaşlar ülkeyi, Amerikayı, mahveder. Sonuç olarak ise zarar görmüş dnalı insanlar tris ve Dört'ün de ait olduğu topluluklar gibi belirli şehirlerdeki sınırlı alanlara konur ve dnalarının iyileşmeleri beklenir. İşte bizimkiler dışarıda bunu bulurlar. Bir hava alanını kendine üst edinen bir grup dahi, geçmişte yaratılan dna problemine çözüm aramak için oluşturan toplulukları incelemektedir. Peki uyumsuzun buradaki amacı nedir? Uyumsuzlar genetik olarak hasarlılar arasından çıkan, zararı tamir edebilmiş kişilerdir. Bu durumda Uyumsuz olmayanlar hala hasarlı genetiğe sahiptir ve bu sınırların dışında büyük bir problemdir. Nesillerdir deney hayvanı muamelesi görmektedirler.
Asıl spoiler
Tris kitabın sonunda ölür.


Düşüncelerim
Kitabın temeli böyle, beni çok ama çok hayal kırıklığına uğratan bir kitap oldu. Gerek anlatımı, gerek konusu, gerek ölümleri... 

İlk iki kitapta Tris'in bakış açısından okurken neden aniden Dört'e geçiyoruz? Yapmak istediğini epilog kısmında da yapabilirdi diye düşünüyorum. Bu yazar olarak onu gözümden düşürdü açıkçası. Gerek reklamları ile AO'ya çok benzetildi ama bence bu seri hiçbir şekilde Açlık Oyunları olamaz, yanından dahi geçemez. Anlatım da çok havada kalmıştı, kurgu tatmin etmiyordu. "Bitsin de gidelim" tarzı sezdim açıkçası. Halbuki asıl darbeyi bu kitapla atması gerekirdi ve bunu her alanda yapmalıydı. Şaşırtıcı bir son koyarak değil... Evet, çok yaralıyım. Tesellim, üç yıl boyunca tırnaklarımı yiyerek değil, sadece 1 ay beklemiş olmam.

PEKİ O SON NEDİR? Sorarım size, okuyan bilen arkadaşlar. O son nedir? Bırak başkası gitsin senin yerine, asıl fedakarlık hayatını verip kaçmak değil, orada kalıp o toplumu tekrar düzene sokmak için mücadele vermekti. Kitabın başından beri intihar meraklısı bir havası vardı zaten. Bir anda yaşamaya karar verdi ama kader, kısmet onu bu sona sürekledi mi oldu? Bir Charlaine vakası daha... Bir okuyucu olarak Bir daha Roth okur muyum bilemiyorum.

Anlatımın beni tatmin etmemesini bekliyordum açıkçası. Bakış açısı değişikliğinin bunu yaratması kaçınılmazdı, ancak Roth'un bunu kurgu ile kapatacağını ummuştum. Karakterlerin hepsi derinliğini özelliklerini kaybetmiş. Aynı kadın mı yazmış bunu dedim. Seriyi çok öneriyordum, ancak bu saatten sonra öneri listemden de çıkarmayı planlıyorum. Ya da bir uyarı koyarım, çünkü ilk iki kitap yüzünden oldukça heyecanla beklemiş, günleri saymıştım... ( Gerçi Kuralsız, Uyumsuz kadar iyi değildi...)

Kitapta aile bağları gerçekten özel bir yer kaplıyordu: Calep &Tris - Dört & Annesi. İkisi de bir şekilde ihanete uğramışlardı.Ve gene ikisi de ailelerinin bilmedikleri yönlerini keşfediyorlar. Calep'in öyle çok bilinmedik bir yönü yok, aynı tas aynı hamam, ama birazcık insani duyguları varmış gibi...

İçeride savaş varken biz dışarıda kameralarla olanları izliyorduk, öyle aksiyon falan da yoktu pek. Benim için ölü bir kitap gibi bir şey. Çok büyük umutlarım yoktu ama genede Roth yazdığı sonla hayal kırıklığı yaşatmayı başardı. Sadece son da değil. Kitabın geneli absürt derecede olmamıştı.

Amerika'da olsam, kimin kapısı olur bu? ;)


Kısacası, güzel başlayan, gene güzel devam eden, berbat biçimde sonlanan bir üçleme Uyumsuz. Daha da söyleyecek sözüm yok sanırım. Ama hayır var! Bazı okurlar Roth'u fiziksel tehditle korkutmaya çalışıyormuş. yürüyün be koçum, kim tutar sizi! Amerika'da olsam ben de katılır, Charlaine ve Roth'a karşı dünya çapında bir direniş yapardım! #direnokur tag ile buradan başlayalım hatta!!!!!

1.ve 2. kitabın yorumuna gitmek için banner'a tıklayın ;)

Veronica Roth || Uyumsuz

Beğendiniz mi? Paylaşın! :)

96 yorum:

  1. Alican Bozkurt28.10.13

    Son paragraf der susarım -_- saddgf :D

    YanıtlaSil
  2. Ya ya yaaaa :( Öyle deme :D Şu önümdekiler bitsin başlamak istiyorummm :( Bu yüzden gelen her review teklifini reddettim resmen :D Ama okuyacağım bakalım merak ettim. Şimdi düşüncelerine ne desem diye merak ediyorum. Düşüncelerin merak uyandırıcı(nasıl ama :D ) Teşekkürler Merveciğim :P

    YanıtlaSil
  3. İyi kıvırmışsın, :D Ben teşekkür ederim. Ama Okumayın, ciddiyim yani. :D

    YanıtlaSil
  4. Delirium serisinin sonu ağzıma **** o yüzden bunun içinde aynısını hissetmek istemiyorum. Acaba şöyle bir sonuna baksammı diye düşüncedeyim :D

    YanıtlaSil
  5. Doğa Aydın28.10.13

    Ne oldu da bu kadar nefret ettin çok merak ettim ve sırf bunun için kitabı okuyabilirim, evet ^^ Ama olsun, beğenmezsem de gider yazarın anasına sövdüğüm ve kitapla dalga geçtiğim bi yorum yazarım eğlence malzemesi çıkarırım kendime oh mis.

    YanıtlaSil
  6. Kötü son, Doğa. :D Benim için de söv :D

    YanıtlaSil
  7. Ne oldu bu kadar kötü ya acayip merak ediyorum biri kulağıma fısıldayı versin ya. Geberiyor mu ne oluyor bunlara?

    Senin de kaderin mi bu Merve ya, 2 oldu, korkuyorum Hamilton da sonunda bir kazık atacak diye :D

    YanıtlaSil
  8. İletişimden e-mail at bana ben diyeyim sana buradan olmaz. :D Ben de ondan korkuyorum. Onda intihar falan ederim, ya da bakırköyden alırsınız beni. :D

    YanıtlaSil
  9. Mervenur Altuntaş29.10.13

    Abi o sonda ne oldu çok merak -çok aşırı- ettim. Ama kötü sonlara hiç gelemediğim için elimi sürmem, belki seri bütünlüğü olsun diye kitabı birine aldırtırım. :D Para da vermem, namıssız Roth!

    YanıtlaSil
  10. Yazının ilk ve son paragraflarını okudum sadece. Kitapları okuduktan sonra döncem sana. (Zaman alacak tabii çünkü bilgisayar olmayınca Kindle'ı da şarj edemiyorum!)

    YanıtlaSil
  11. Hem de ne namıssız Merve, bir verseler, kaşık ve su ile çok yaratıcı olabileceğimden eminim. -_-

    YanıtlaSil
  12. Çağla Kaplan25.2.14

    Serinin ilk kitabına dün başladım ve bugün bitirdim. Şu yazıyı okuduktan sonra hevesim de kaçtı açıkçası. Anlamsız sonlar her zaman gereksizdir. Ve ayrıyeten Tris'in ölmeside büyük bir saçmalık olmuş. Seriye devam edeceğim ama hayal kırıklığı had safhada.

    YanıtlaSil
  13. Güzel bir seri ama o son deli etti beni doğrusu. Elimde olsa okumazdım sanırım.

    YanıtlaSil
  14. dauntless8.3.14

    mail adresini yazar mısın soru sormak istiyorum

    YanıtlaSil
  15. Yukarıdaki iletişim kısmından ulaşabilirsin.

    YanıtlaSil
  16. kitap ne zaman çevrilecek biliyor musunuz? yani türkiyeye ürkçe olarak gelicek?

    YanıtlaSil
  17. Çevirisi bitmiş, bir kaç aya çıkar bence.

    YanıtlaSil
  18. s.şılar31.3.14

    Spoiler berbat bişey kitabın bütün heycanını kaçırdı :-(

    YanıtlaSil
  19. Zeynep2.4.14

    Senin yazından meraklanıp gaza geldim ve ingilizce olanına göz attım. Düşündükçe gözlerim doluyor, ben o kitap için gece 2'lere kadar uyumadım :'( Yapılır mı böyle son? Verdiğin 2.5 puan bile fazla buna :(

    YanıtlaSil
  20. Aynı duygular içindeyim. Tüm fanlar yasta denilebilir. Anlatıcıya bunu yapmasının mantıklı bir açıklaması yok. :(

    YanıtlaSil
  21. merve3.4.14

    şimdi bitirdim kitabı. depresyona girdim resmen. gerçekten tobias ın gözünden okuduğum sahneler önceki kitaplarda yaratılan tobias çekiciliğini gölgelemiş ama hala THE ONE benim için :D
    ama sonuna kadar katılıyorm sana ya o son nedir Allah aşkına ya nedir o son :( 2.kitapta bıraksaydım keşke dedirtti

    YanıtlaSil
  22. ipek6.4.14

    Dört'e ne oluyor sonrasında en çok onu merak ettim. Böyle güzel bir seri yazıp da içine nasıl edilir onu görmüş olduk. İkiyi bitirmeden hevesim kaçtı. Deliriyorum ben galiba. Cinnet sınırındayım. Ya sabır. Şu kadını elime verseler de linç etsem

    YanıtlaSil
  23. zeynepp20.4.14

    Bu son için son sözüm .. DIE VERONİCA DIE !!

    YanıtlaSil
  24. Dilem20.4.14

    Allegiant'ın Türkçe çevirisi var mı?Bu arada ben Kuralsız'ı D&R'da bulamadım.İnternetten de sipariş veremiyorum.Başka nereden bulabilirim?Ve D&R'a acaba tekrar gelebilir mi?

    YanıtlaSil
  25. Inkılap'a falan da bakabilirsin aslında, sipariş edersen getiriler. Baskısı bitmiştir. Allegiant'ın henüz yok. Yandaş diye önümüzdeki aylarda çıkacak. Yayınevi kapağını duyurdu.

    YanıtlaSil
  26. zinedrabik23.4.14

    Şuan yorumları okudum ve sonunu acayip merak ettim spoiler yemek istemiyorum ama meraktan çatlıyorum resmen biran önce çıksa da okusam.Kötü sonlardan nefret ediyorum ya umarım DÖRT falan ölmüyordur !!!!!!! Fena söverim yoksa.

    YanıtlaSil
  27. mrs. cipriano3.5.14

    Acaba bir şey sorabilir miyim? Kitapta tobias Christian ile birlikte mi oluyor? Öyle bir şey duydum 😱

    YanıtlaSil
  28. Yok öyle bir şey de, dedikoduları ben de duydum.

    YanıtlaSil
  29. müge3.5.14

    resmen veronica roth un ağzına bi çakasım var sen kimsin lan ?? bu ne biçim bir son toplaşıp dövelim şu kadını nerede oturuyo bu

    YanıtlaSil
  30. Dilem3.5.14

    Chicago'da oturuyormuş😄

    YanıtlaSil
  31. Uçak biletlerini haftaya alalım diyorum. :P

    YanıtlaSil
  32. Elif5.5.14

    Abi ya tris ölmeseydi keşke kitabı baştan yazamıyomu

    YanıtlaSil
  33. Dilem5.5.14

    Bence zombi olarak tekrar diriltebilir :D Sonra da zombi topluluğu diye bi topluluk kurar falan :DDD İyice saçmaladm :/ neyse

    YanıtlaSil
  34. Bilim çok ilerledi, yapılabilir. :D

    YanıtlaSil
  35. müge7.5.14

    Address
    Veronica Roth
    c/o Joanna Volpe
    New Leaf Literary & Media, Inc.
    110 West 40th Street
    Suite 410New York, NY 10018
    ahanda buldum bekle sen bekle bir aya ordayım benden kaçarın yok

    YanıtlaSil
  36. Dilem7.5.14

    Yaşasııııın :DD İki pompalı tüfek,bi tane tekli tabanca üç tane mitralyöz toplayabildiğiniz kadar silah toplayın haftaya helva yiycez :D

    YanıtlaSil
  37. Dilem7.5.14

    Yandaş şu an çıktı sanırım :D (yani türkçesi)
    Ben www.kitapgalerisi.com diye bi siteden buldum

    YanıtlaSil
  38. hahhahahah :D bunu sayfada paylaşmazsam ölürüm! :D

    YanıtlaSil
  39. Dilem8.5.14

    Paylaş paylaş :D 12 yaşında birinin lafı diye de yazarsın altına :DD

    YanıtlaSil
  40. Fulya9.5.14

    Az önce bitirdim kitabı. Bu kitapları filmi çok beğendiğim için büyük bir umutla aldım. Birinci kitap gayet güzeldi. Kuralsız'da çöküşler başladı bence. Sanki karakterler değişti gibiydi. Önceki Tris yoktu. Yandaş tam bir hayal kırıklığı. Tris'e olanlar sonucunda ne kazandı? Iyi bir son yaptığını mı sanıyor anlamıyorum. Zaten bütün karakterleri kaybetmişken, bir de Tris..
    Açıkçası yazara büyük bir nefret duyuyorum. Kitabı bitirdiğimde yüzümde bir tebessüm oluşmasını hayal ediyordum. Sadece ağladım. Güzel bir sondu diye düşünemedim. Ve asla düşünmeyeceğim. Veronica Roth'u böyle mükemmel bir hikayeyi mahvettiği için alkışıyorum.

    YanıtlaSil
  41. Dilem12.5.14

    Sanırım birşey buldum :D Veronica Roth'un bu seriyle bağlantısı olan kitapları da varmış :/ Ama galiba Türkiye'de yok.Kitapların ismi ise:Four,The Transfer The Initiate ve The Son.Bu kitapların hepsi önceden yazılmış ama bir de Temmuz'un 8'inde The Traitor çıkacakmış.Temmuz'un 8'inde tüm serinin piyasada olacağını söylüyorlardı.(Tabii ana yabancı ülkelerde bize gelmez zaten)Kitaplar Tobias'ın bakış açısından ve çocukluğundan başlıyor.Yani Marcus'la yaşadığı zamanlarda.The Transfer'de 16 yaşındaymış.Bizim akılsız yazarımız Roth ise bu seriyi Tobias'ı cidden tanımamız için yazdığını söylüyor.Neyse işte bu kadar.Bilgileri Wikipedia'dan buldum.Linkini atıyorum.Bir de siz kendiniz okuyun.Bilgisi olanlar yorum da yapsın lütfen :D http://en.m.wikipedia.org/wiki/Four:_A_Divergent_Story_Collection

    YanıtlaSil
  42. Emel.12.5.14

    Açıkçası sana hiç ama hiç katılmıyorum, anladım kitabın kusurları vardı sonunu beğenmedin ama yazarı rahatsız etmek nedir ! Onun kurgusu buydu demek ki. Daha iyisini sen yaz o zaman. Beğenmediysen bırak kitabı, yorumunu yaz. Bitir. Rahatsız edip saygısızlığın lüzumu yok !

    YanıtlaSil
  43. Emel.12.5.14

    O bu hikayenin uyumsuzun kuralsızın ve yandaşın yazarı. Sense kendin yazmıyorsun. Onun yazdıklarını okuyosun. Sen kimsin ??!! Ağzını topla !

    YanıtlaSil
  44. Dilem12.5.14

    Bu bizim görüşümüz.Ayrıca kitabı beğendik.Cidden güzel bir kitap.Sadece biz sondan memnun değiliz.Türkiye özgür bir ülke.Bu da bizim görüşümüz.Zevkler tartışılmaz.

    YanıtlaSil
  45. Emel, işin şakası o. bu şakayı da anlamıyorsan, gerçekten ortada bir sorun var demektir. Bir tepki bu. Ayrıca istediğimi demekte de gayet özgürüm. "Daha iyisini sen yaz" lafı da gerçekten çocukça. VE kitabı bitirdim, yorumumu yazdım... Ortaya bir argüman atıyorsan, lütfen tutarlı ol. bir okur olarak kitaba tepkimi belirtmek gayet de hakkım. Eğer yazar ilk kitaptaki performansını sergileyemiyorsa, kurguyu batırıyor, anlatımını geliştiremiyorsa ve bu yazar bunun eğitimini almışsa bunu belitmeliyim. bu yorumu yazma amacım tamamen bunu belirtmek, çünkü OKURLAR BUNDAN HOŞLANMIYOR. Sen de bana katılmamakta elbette özgürsün ama senin de bana burada yaptığın saygısızlık.

    YanıtlaSil
  46. Benim tepkim tag başlatma, rahatsız etmede. Kimse sizi o kitabı alıp okuyun diye zorlamadı. Veronica Roth kurgusunu hazırladı. Yazdı ve satışa çıkardı. Kitabın sonunu begenmediginiz için yazarı rahatsız edenler, hatta küfredenler bile var. Şakası bile hoş değil. Kitapla ilgili yorumlarınıza lafım yok. Yazara yapılanlara tepkiliyim.

    YanıtlaSil
  47. Dilem18.5.14

    Biz kitabı beğendiğimiz için sonunu beğenmiyoruz.Sence Tris ölseydi iyi mi olacaktı?!Ayrıca bahsettiğimiz şeyler şaka amaçlı.Sanki Veronica Roth elinde mitralyöz ve tüfek olan birkaç gurup okuyucunun onun kapısına gelmesini ciddiye alacak.Hem de Türkiye'den.Yok tamam hadi ciddiye aldı.İşte o zaman yorum yapmak da sana düşmüyor.Veronica'nın avukatı mısın sen?

    YanıtlaSil
  48. Onlar kısa hikayeler Dilem :D Türkiyede çıkmazlar. Okuyucular sonraki kitabı merakla beklerken ilgiyi canlı tutmak için yazılıyorlar, karakterleri daha iyi tanıtmak amacıyla...

    YanıtlaSil
  49. Dilem19.5.14

    Hadi yaa :D

    YanıtlaSil
  50. tobias and tris23.5.14

    ln tris ölüyomu gerçekten

    YanıtlaSil
  51. ayşe3.6.14

    Vay be hayatm boyunca bu kadar ağlamamıştım.bu son ne kardeşim.yazar yanımda olacaktı var ya elimden kurtarabilene

    YanıtlaSil
  52. Resmen hickirarak agladim Tris oldukten itibaren ben daha cok sehri birlikte kurmalarini evlenmelerini isterdim sasirtici bir son olmus ama hikayenin tatmin etmesinden cok dram vardi sonu daha farkli olabilirdi eh ne diyelim yazar boyle istemis

    YanıtlaSil
  53. müge24.6.14

    Şekerim hangi kitapların yazarı oldugunu söylemen çok iyi oldu bende kendim yazmışım sandım günüm aydınlandı teşekkürler başka bir yorumda görüşmemek üzere :)

    YanıtlaSil
  54. eliffff8.7.14

    Kitabin aslinda yogun bir konusu var ama ilk kitapdanda anlasilacagi gibi ask uzerine temellendirilmis ,yandasta tam olarak bu yogun konu cozume kavusmadigi gibi askida yarim birakmis madem basrolu oldurucektin neden 2 kitapta bize asil karakterin tris oldugunu dusundurdun ama kitabin sonunda anliyosunki asil kisi tobias mis cok celiskiler var bence ,ask uzerine kurguladiysan romani mutlu sonla bitmeliydi :) ben bu sonu kabullenmedigim icin kendim yeni bir son yazip kitabin sayfalarina yapistiriyorum :D

    YanıtlaSil
  55. ilkay10.7.14

    Kitabı daha yeni bitirdim ve taze taze yorumumu yazıyorum.. :)) Açıkçası ilk iki kitabı daha meceralıydı ama bu kitap da güzeldi..Ama şu var ki neden öyle bitti yani Tris ölmek zorunda mıydı ? Tris ölünce dayanamayıp ağladım..:(( Kitap bitince kendi kendime neden bu kadar hızlı okuyup bitirdim diye de söylendim..:D

    YanıtlaSil
  56. Parşömen Hırsızı14.7.14

    evet işte Veronicacığımız kitabı ilk başta Dört'ün ağzından anlattığı için oldu bütün bunlar kız liseden beri hikayeyi onun üzerinden kurmuş sonra bakmış yok bu anlatmak istediği hikaye değil Tris'in bakış açısından yazmaya başlamış ama asıl karakter hiçbir zaman o değilmiş yani diğer kitapları da ingilizce okuyacağım ben :D işte bu nedenle ingilizce kursuna gittim türkçeye çevrilmeyen kitaplar yüzünden :D

    YanıtlaSil
  57. En başından beri ben anlatımda bir eksiklik buluyordum zaten. Uyumsuz ve diğerleri için de geçerli. Roth hep -yor ekini kullanıyor. Bu benim okutken en sinirimi bozan kısım. Sojunda Tris' in ölmesi... Ne diyebilirim ki! Normalde ana karakterlerin ölmesine üzülmem ama Tris için üzüldüm. Her şeye rağmen Uyumsuz güzel bir seri. İsteyene bir çok şey anlatıyor.

    YanıtlaSil
  58. cansudandunyaya24.7.14

    Kitap bitti ve resmen içime boğazıma bir yumruk oturdu. O son nasıldır yaa... şu yazarın kapısını cidden çalmak istiyorum elimde şiddetlendirilmiş korku serumu ile. Teknik sıkıntı bir yana ana karakteri öldürmek nedir neyin kafası anlayamıyorum. Uff çok dolmuşum resmen. Yine de çok sevdiğim ve hayatımda yer eden bir seri oldu. Tris' in kendini geliştirmesi, özellikle fiziksel olarak, yapılabileceğini gösterdi bana. Sevdim sevdim ben.

    YanıtlaSil
  59. Fatime30.7.14

    Tris. Gerçekten ölüyormu amma nasıl

    YanıtlaSil
  60. Fatime30.7.14

    Eyer yazarın yerine olsaydım Trisi öldürmüş olsaydımda kitaba trisin iyileşmesi için bir şey ilave ederdim

    YanıtlaSil
  61. Fatime30.7.14

    Aslında hiç onu öldürmezdim

    YanıtlaSil
  62. saf kız1.8.14

    Gözüm kaydı spoilera ve tris in öldüğünü öğrendim halbuki daha 2. kitabin başindayim :((((

    YanıtlaSil
  63. Kötü olmuş :( Bakma bir daha yorumlara :( ben de görmeyeyim diye öyle yapıyorum :(

    YanıtlaSil
  64. Bir şey sormak istiyorum yandaşta 350 lerdeyim ve şu amarın kız mı erkek mi olduğunu hala çözemedim tobiastan hoşlanıyormuş eskiden ama gey de olabilir kitapa cinsiyetiyle ilgili detay yok ama bana kız gibi gelmiyor birisi cinsiyetini söyleyebilir mi ?????

    YanıtlaSil
  65. Zülal2.8.14

    Genelde mutlu sonları hiç ama hiç sevmem ama bu kitapta mutlu son seri boyunca hayal edilesiydi. Olmaması üzdü açıkçası.

    YanıtlaSil
  66. İdil17.8.14

    Bence gayet düşündüren ve bazı şeylerin farkina varmayi sağlayacak bi seri illa mutlu sonla bitmesi gerekmiyordu. Ana konusu aşk değildi hem dünyadaki düzeni ele almis farkli bi acidan gayet güzel herkese tavsiye ediyorum. Kitaba kendini verdiğin sürece olaylar çok akıcı oluyor. Tamam her şey iyi güzel ama yine de Uriah'in ve Tris'in ölümünden çok etkilendim ya

    YanıtlaSil
  67. four5.9.14

    bunu sormak istiyorum çünkü iki kitabı okusamda sonuncuyu okumayı düşünmüyorum tris öldükten sonra tobias ne yapıyor kitapta bununla alakalı bişey var mı ? :D

    YanıtlaSil
  68. Tris öldükten snra kısa bir bölüm var. 1 yıl sonra falan, bizimkiler buluşuyordu. Yanlış hatırlamıyorsa Tobias dışarıda kalıyordu. 1 yıl oldu okuyalı unuttum. :/

    YanıtlaSil
  69. kötü sonlara hunharcağlayankız9.10.14

    ımmm...doğruyu söylüyorum salya sümüğüm!ve veronica ablamız hala ölmediyse çok iyi yürekli biriyim demektir :D ama sen mi gitmeliydin illa tris ha tris sen bizi düşünme zaten tris...trisin ölümünü okurken aynen şunları yaşadım odadayım ağlıyorum annem geldi ve trisin ölümünün üstüne iki saat sen çok kitap okuyorsun da asosyelleştin muhabbeti yaptı. :D why me God? ;)

    YanıtlaSil
  70. nagehan10.10.14

    şuan büyük bir hayalkırıklığına uğradım. trisin ölmesi açıkçası 4. kitabın adından anlamıştım yinede umut ederek yazar kitabı böyle bitiremez diye düşünmüştüm. oysa şimdi 4. kitaba başlamak bile içimden geçmiyor

    YanıtlaSil
  71. Melisa27.11.14

    Kitabi aylar once bitirdim,bugun tekrardan okudum;serinin hayrani olaraktan ve divergenti en az 25 kere izledikten sonra yandasin sonu tam bir hayal kirikligi oldu benim icin.Tris olmemeliydi ve Tobiasin cok fazla yikimini goremedik buda beni ayri uzdu.Umarim film uyarlamasinda sonu bu sekilde olmaz.

    YanıtlaSil
  72. Ben kitabın ve serinin finaline ve anlatım tarzına sinir olduğum için filmi izlemedim. İzlemeyi de düşünmüyorum. Adı geçince bile cinlerim tepemde parti düzenliyor. :(

    YanıtlaSil
  73. Ayça24.1.15

    öncelikle four yani dört serinin dördüncü kitabı değil yan kitabıdır ve tobiasın hayatını ele alıyor yani nasıl cesurluğu seçti neler yaşadı okumak istiyorsan yandaşın sonrası ile alakası yok

    YanıtlaSil
  74. Beril6.2.15

    Yaaa bu son olamaz..Ama bunların yanında kız mı erkek mi gay mı olduğunu anlayamadığım insanlar..Veronica ablama mesaj sakın Türkiye'ye gelme

    YanıtlaSil
  75. wsdefjh16.2.15

    Bence serinin diğer kitaplarına kıyasla berbattı ama kurgusu-diğerleriyle karşılaştırılamaz olmasına rağmen- iyiydi.

    YanıtlaSil
  76. derya23.2.15

    Serinin diyerek kitaplarına göre kötüydü ama şu paragrafı yazan kişiye soruyorum senin dayanıksız abinin mi ölmesini istersin yoksa dayanıklı biri olarak direnmeyi mi seçersin⁉

    YanıtlaSil
  77. derya23.2.15

    ⊙_⊙HANGİSİ ⊙_⊙

    YanıtlaSil
  78. beyzaa9.3.15

    tris neden ölüyoo O.o

    YanıtlaSil
  79. Şurup11.3.15

    Suanda resmen yikildim. 3. Kitabi daha yeni bitirdim, Tris'in oldugunu ogrendigimden beri agliyorum. Bir ara uyumsuzlugu onu yasatir diye sayfalari umutla okumaya devam ettim -_- Tobias'in yasi beni hic etkilemedi, o duyguyu yansitamamis yazar. Alaleade bir son olmus. Herkes hafiza serumunu icseydide Trisle Tobias ilk kez karsilasip yeniden asik olsalardi keske .

    YanıtlaSil
  80. beybisi3.4.15

    Sacma bir son tris oluce bi afalladim sacmaa geldi hele kapamista birbirinizin yarasini saracaksiniz olayi tam bir fiyasko filmin senaristi akilli biri cikarsa dogru bi sona kavusur kitap.. Bir suru bilim kurgu kitap.okud um hic biri bu kadar basit sonlu degildi

    YanıtlaSil
  81. cerenimo3.4.15

    Liselo ergenler bile daha iyi nir son yazardi ;)

    YanıtlaSil
  82. Divergent6.4.15

    Hayatımda okuduğum en iyi seri.Son kitap tabi ki berbattı.Tris'in ölmesiyle öyle bi afalladım ki bir süre kendime gelemedim.Yandaş'ı okumadan önce Veronica'nın çok büyük hayranıydım.Yandaş'ı okuduktan sonra nefret etmeye başladım.Uyumsuz serinin en iyi kitabı.Çünkü Tris'in Cesurluk'a gelişini,Tobias'la tanışmasını anlatıyor.Uyumsuz filmini de 100 kere izlemişimdir.Kuralsız'ı da 2 kere izledim şimdilik.Seriyi de bir kez daha okuyacağım.Herkese şiddetle tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  83. seyma12.4.15

    yorumlara bir göz attım da çoğunuz yazara kızmışssınız sonunu beğenmemişsiniz.Size katılmıyorum.Bu kıtabın en güzel yanı yazarın karakterlerin özelliklerini duygularını gerçek hayattan almış olmasıydı.Tris en sevdığım karakterdi ama mükemmel değildi bencilliği vardı.Tobias hayran olduğum bir karakterdi ama onunda kini öfkesi vardı yani tıpkı gerçek hayattaki gibi hiçbir karakter mükemmel değildi ama gerçekti.Böylesine gerçekci olan bir kitapta yaşan onca yerleşkeler arası savaş varken nasıl olursa bu başkarakterlerden biri ölmesin? Şöyle düşünün o kadar savaş yaşandı o kadar zorluk oldu bunun sonunda Tris ölmemiş olsaydı ve kitabın sonunda Tobias ile mutlu bir aile olslar mıydı gerçekcı ve sizi mutlu edne bir son olacaktı? Hayır o ancak o ancak basit romanlarda olur.Bu seri öyle basit değil.

    YanıtlaSil
  84. Ya ben bir tek Uyumsuz'u okudum ama diğer kitapları sipariş ettim, okuyacağım. Bana göre, yazar hayran kitlesinin mutlu son istemesini bilip, ona göre güzel denilebilecek bir son yazmalıydı. Veronica Roth'a bir şey diyemiyorum maalesef. Ama şu anda yıkılmış durumdayım. Bunu bize yapmamalıydı. Ben olsam güzel bir sona bağlardım. Baya üzüldüm açıkçası. Gerçek değildi, biliyorduk. Ama biz Ediz Çağıran'ı kitap karakteri olmasına rağmen seviyoruz. Dört'ü artık siz düşünün ha hepimiz isteriz bizim de bir Dört'ümüz olsun. Ama yok. Bari Dört kitapta mutlu bir sonla veda etseydi. Onun mutluluğunu istedim ya. Tris ile mutluydu o. Ey yazar!

    YanıtlaSil
  85. sevde12.5.15

    Tris' in öldükten sonraki bölümler tam bir hayal kırıklığıdı

    YanıtlaSil
  86. besteyanik@hotmail.com28.5.15

    Ne diyeyim ki, bende ağladım tabi sonunda. bir insana o kadar çevik ve güçlü yetenekler yazıp da orada özellikle silahla ölmesi biraz basit kaldı. Adam zaten yürüyemiyordu silahı etkisiz hale getirebilirdi Tris ama yazarımız böyle uygun görmüş. seri genel olarak iyiydi, Tris ve Tobias çok fazla yan yana gelemediler maalesef. Trisin ölümünden sonra Tobias'ın bir kaç sözüne çok ağladım hala aklıma geldikçe biraz içim burulmuyor değil. Keşke ölmeseydi, illa evlenip çoluk çocuklu bir son olması gerekmiyordu ama ölmemeliydi bence yeni dünyayı beraber düzene sokmaya çalışmalılardı. en başta yaratılan güçlü karakterle çelişti özellikle de ölüm şekli. içimde bir boşluk mutlu sonu olan bir kitaba başlamam lazım :):)

    YanıtlaSil
  87. hush husher6.6.15

    şu anda okuyorum ve güzel ilerliyor

    YanıtlaSil
  88. Nope Name9.6.15

    Tris ölmemeli :(

    YanıtlaSil
  89. Ayşenur Özdemir21.6.15

    Trisin olmemesi demek mutlu , saçma bir sonun olması demek degil bence. Eğer Tris hayatta olarak farklı bambaska okurları kalbinden vuran bir sonda yapabilirdi asıl yetenek budur. Diğer yazarlardan farklı olayım diye okurlarını üzmesi gerekmezdi.

    YanıtlaSil
  90. Dehşet24.6.15

    3. Okumuyorum ulan tris nası ölür ya hayır hayır kabul etmiyorum saçmalık

    YanıtlaSil
  91. Bende az önce bitirdim ama yazına katılıyorum olmamaliydi böyle bi sonu haketmedi bu kitap zaten yandaş kitabı sadece ülkeyi tanıyarak geçti nerde ne var öğrendik kesinlikle uyumsuz ve kuralsizla alakası yoktu neredeyse..

    YanıtlaSil
  92. Sude5.7.15

    Yorumların çoğunu okudum ve genel olarak Tris'in ölümüne tepkiler olduğunu gördüm. Ama bence öyle değil. Bütün kitapların sonunda kötüler ölür ve mutlu mesut yaşarlar. İşte Uyumsuz serisini, diğer kitaplardan ayıran şey de buydu. Bu seri çok özel. Bir düşünün. En sonda mutlu mutlu yaşamına devam ediyorlar Tobias'la evleniyorlar vs. Eğer böyle olsaydı bu kitap da diğer kitaplar kadar sıradan olurdu. Bence harika bir seri, harika bir kitap ve harika bir son olmuş. Veronica Roth yazarımıza teşekkür ediyorum, böyle efsane bir seriyi bize hediye ettiği için..

    YanıtlaSil
  93. Elif5.7.15

    Aynı zamanda en beğendiğim kitap Uyumsuz oldu. Neden derseniz ilk kitapta Beatrice çok mükemmel değildi. Kusurları vardı. Ancak Kuralsız ve Yandaş'a gelince Tris mükemmel savaşçı, çok güçlü bir fiziğe sahip ve iyi nişan alan birisine dönüştü. Açıkçası Tris'in ilk kitaptaki halini daha çok seviyorum. Daha neyin ne olduğunu bilmeyen, beceriksiz ve utangaç kız daha çok hoşuma gitmişti. Elbette daha sonra gelişecek, ve daha güçlü olacak. Ama yazar bu iki kitapta Tris'i mükemmel gibi göstermiş. Tobias'a gelince bebek gibi ağlaması tabiri hoşuma gitmedi. Çok sevdiğiniz, hayaller kurduğunuz insan ölünce hiç bir değişime uğramadan hayatınıza devam edebilir miydiniz? Tobias zaten kimsenin yaşamadığı kadar güçlüklere dayandı. Babasından daha ufacıkken o kadar dayak yedi. Ancak birlikte hayaller kurduğumuz insan ölünce hepimiz en azından bir süreliğine üzülürdük.

    YanıtlaSil