6 Şubat 2014

Kitap Yorumu: Bana Dokunma || Tahereh Mafi (Bana Dokunma 1) + Alıntılar!





Bana Dokunma
Tahereh Mafi

Tür: aşk, paranormal, distopya
Sayfa: 332
Goodreads puanı: 4.05
Orijinal Adı: Shatter Me
Seri: Bana Dokunma 1
Puanım:

Juliette tam 264 gündür kimseye dokunmadı.

En son birine dokunması bir kazaydı. Ama Yeniden Kuruluş onu cinayetten içeri tıktı. Juliette'in dokunuşunun neden bu kadar ölümcül olduğunu kimse bilmiyor. Kimseye bir zarar vermediği sürece bu durum kimsenin de umurunda değil çünkü dünya zaten perişan durumda. Her gün yeni bir hastalık ortaya çıkıyor, gıda sıkıntısı had safhada, gökyüzünde tek bir kuş kalmadı ve bulutlar garip bir renkte.

Yeniden Kuruluş, yeni düzenin tek çare olduğunu iddia ettiği için Juliette'i bir hücreye kapattı. Hayatta kalan bir avuç insan ise savaş naraları atıyor. İşte bu yüzden Yeniden Kuruluş fikir değiştirmek üzere. Juliette onlar için mükemmel bir silah olabilir. Juliette, yeni düzenin tek silahı olabilir.

Juliette karar asamasında. Ya bir silah olacak. Ya da bir asi.

Tahereh Mafi, Bana Dokunma'da yürek burkan bir romantizmle distopya türünü bir araya getiriyor. Juliette'in iç dünyasını yenilikçi bir üslupla metnine yansıtan yazar, okurları Juliette'in zihninin içine davet ediyor.
Kitabın ilk cümlesi

264 gündür kilit altındayım.

Aman TANRIM! Bu serinin güzel olduğunu duyuyordum ama bu kadar güzel bir anlatımı olduğunu gerçekten bilmiyordum. Çook sevdim çok.

Bana Dokunma'da bir hücreye tutsak edilmiş Juliette'nin sıra dışı hikayesini okuyoruz. Yeniden Kuruluş adında bir topluluk dünyanın rezervlerinin tükenmesi ve kimyasalların, kirliliğin neden olduğu yıkımdan insanlığı kurtarmak için çözüm öneriyor ancak bu çözüm insanlık için ölümcül oluyor. Ölümün kol gezdiği bu dünyada Juliette kimseye dokunamıyor, çünkü doğuştan gelen bir sorunu var.

Dokunuşu insanı öldürebilir.

17 yıl boyunca insanlardan nefret edilerek büyümüş bir kız; annesi babası bile onu korumaya çalışmamış ve ondan nefret etmiş. Bir gün gücünün kötü sonuçlarını onu yarı özgür hayatından alıyor ve bir hücreye tıkılıyor. 264 boyunca kimseyle konuşmuyor. 3 yıl boyunca aynaya bakmıyor. Ancak Adam'ın hücresinden içeriye atılması ile her şey değişiyor onun için. Dünya tanıdığı dünya değil ve güçleri insanlığa karşı bir silah olarak kullanılmak isteniyor.

Kitabın konusunu okumadan başladım, artık bu huyumu biliyorsunuz. Beni ilk çarpan şey yazarın Juliette'nin hislerini nasıl bize aktarıyor oluşuydu, şok edici bir anlatımı var. Kendine söylediği her yalan, her inkar cümlesinin üzeri çizilmişti. Hissettikleri çok farklı, düşündükleri... ama ağzından çıkanlar...



O cümlelelerle anlatılanlar da çok etkileyiciydi ki. Hayatının nasıl bir işkence olduğunu Tahereh çok iyi anlatmıştı doğrusu. Bu kadar seveceğimi düşünmemiştim.

"Asla yapmayı istemediğim bir şey için buradaydım ve bunun bir kaza olması hiç kimsenin umurunda değildi."

Sonra Jul'un Adam ile kurduğu sessiz arkadaşlık var. Ama her şey Warner'ın olaya girmesi ile benim için yeni bir boyut kazandı doğrusu. Warner'ı hayatımın aşkı ilan edebilirim. Soğuk, acımasız ve tam book boyfriend olabilecek bir tip. Sorunları olduğu su götürmez ama ben ondan hala umut olduğunu düşünüyorum. Sevebiliyorsa...



İlk başta esas çocuk bu dediğimiz Adam onun yanında hiçbir şey olarak kaldı. Adam'ın ve Jul'un romantik anları yok diyemem ancak Warner ♥
"Sadece bilim adamlarının yanıldığını biliyordum.
Dünya düzdü.
Biliyordum çünkü tam kenarından aşağıya fırlatılmıştım ve 17 yıldır tutunmaya çalışıyordum."
Kitabın ortaları başına nispeten biraz daha soluktu, özellikle Kenji gelmeden önceki anlar. Kenji de kitapta sevdiğim karakterlerden biri oldu, beraberinde getirdiği gizem ve Castle ile, kitap bizi sonunda yeterli bir heyecan ve merakla bıraktı.

Kitapta sadece bir kadının -Jul- olması dikkatimi çeken bir konu; ileriki kitapta umarım böyle değildir. İkizler bile karaktersiz olarak verilmiş bize. Robot gibiler. Neden kitapta başka kadın karakter yok? İkinci kitabı da merakla okumak istiyorum, elimde bir kopyanın bulunuyor olması ne güzel tesadüf öyle!

Size kesinlikle önereceğim bir kitap. Okuyun! Benim gibi çok geç kalmayın, Warner'dan mahrum olmayın!

Alıntılar!

"Warner, benim hiçbir şeyim olmadan büyüdüğümü ve bunlardan nefret etmediğimi anlamamışa benziyordu. Eskiden de elbiseler, mükemmel ayakkabılar ya da pahalı şeylerde değildi gözüm. İpeklere sarmalanmak istemezdim. Tek istediğim uzanıp başka bir insana sadece ellerimde değil, kalbimle de dokunabilmekti."

"Korkuları senin lehine olacak," diye fısıldası kulağıma (Beyfendiyi çok Yılan gördüm. :P)

"Bana dokunmaktan hiç korkmayan tek kişinin de bir canavar olması tesadüf mü acaba diye düşünmeye başlamıştım."

"Ne istediğini biliyorum." Öne eğildi, sesini alçalttı. "O küçük kalbinin hep arzuladığı şeyi biliyorum. Sana aradığın o kabul edilme duygusunu verebilirim. Dostun olabilirim." ( Şeytan da bu kadar güzel mi konuşuyordu acaba? :D)

"Tanrım, Juliette, senin peşinden her yere giderim ben. Bu dünyada kalan tek iyi şey sensin." (Adam'ın cazibesi olmasa ne güzel olurmuş. -_-)

"İyileşeceksin," diye söz verdim ona. "İyileşince de sana yaptığım seçimi göstereceğim. Bedeninin her bir santimini dudaklarımla ezberleyeceğim."






25 yorum:

  1. Yiğit Davutoğlu6.2.14

    Walter??? Warner olmasın :D

    YanıtlaSil
  2. Mervenur Altuntaş6.2.14

    "Hayat kötü bir yer," diye fısıldadı. "Bazen ateş eden ilk kişi olmayı öğrenmek zorundasın."
    -Warner.
    Bu sözü nedense hiç aklımdan çıkmıyor. :D

    YanıtlaSil
  3. Sus hemen ifşa etme 5 dk önce düzeltildi. :D

    YanıtlaSil
  4. Ah evet bu da çoooook güzel! Walter olmasın o :P

    YanıtlaSil
  5. Mervenur Altuntaş6.2.14

    Walter da göbek adı olur yani, sıkıntı yok. :D

    YanıtlaSil
  6. Yiğit Davutoğlu6.2.14

    Nihahaha :D

    YanıtlaSil
  7. Hahah :D Benim için onun adı Walter zaten :D

    YanıtlaSil
  8. Melis de bana "Warner Warner di mii" dedi ama Warner'ın appeal'ını hiç anlamadım-- köpekten korkan ama sırf yiğitliğe bok sürdürmemek, arkadaşları onla dalga geçmesin diye hayvanın üstüne atlayan ezik oğlan çocuğu gibi geldi bana :D Kenji'yi yerim, o ayrı.

    YanıtlaSil
  9. Bu arada bu resimdeki abi Pinterest'te sürekli karşıma çıkıyo. Kim oliyi kendisi?

    YanıtlaSil
  10. Warner'ın içindeki kötülük yeter Sim, Lucifer'ı andırıyor bana :D

    YanıtlaSil
  11. Kendisi Mathias Lauridsen oluyor Sim!

    YanıtlaSil
  12. lkmsrl27.2.14

    Merveeee ikinciyi okuuuuu :D Orada çok garip bir şeyler oluyor bak önden çıtlatayım :D Bu Warner olayı da şimdi bilemiyorum ya, Adam da çok silik di mi? Ara kitapları okursam beeeeelki Warner'a biraz daha ısınabilirim :D

    YanıtlaSil
  13. Warnerrr süper ya, laf yok ona. Okuyacağım 2.yi ama geciktiriyorum, DEX haber versin tarihi o hızlı nakavt ediciğim beybim. :D

    YanıtlaSil
  14. ezggi3.4.14

    genelde tüm dizilerde kitaplarda ve filmlerde kötü adamlara aşiıkk olurum.TEAM WARNER sakdsjkskf okurken aşık oldum yaa

    YanıtlaSil
  15. Cessie Balık19.5.14

    Ovv! Çok enteresanmış konusu falan yahu. Okurum bunu büyük ihtimalle.

    YanıtlaSil
  16. elanur brner2.8.14

    şimdi ben anlamadım bu 1. kitapmi toplam kaç kitap var ve ara kitaplardamı var

    YanıtlaSil
  17. Toplamda 4 kitap var, 1 tane de kısa hikayelerden oluşan bir kitap var. Ama bu bir üçleme. 3 kitaptan oluşuyor.

    YanıtlaSil
  18. elanur brner14.8.14

    teşekkür ederm cevap verdiğin için goggle görselerden baktığımda bir dünya kitap çıkıyo

    YanıtlaSil
  19. Bu serinin tüm kitaplarini soyleyebilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  20. Bana Dokunma, Beni Bırakma. 3. kitap henüz çıkmadı.

    YanıtlaSil
  21. Az once bitirdim gercekten cok guzel kitap

    YanıtlaSil
  22. Kaç yıl geçti kitaptan ses yok ya, çok da sevdiğim bir seri ve merak ediyorum. Son kitap ne zaman çıkacak ya da çıkacak mı acaba? Bilgin var mı Merve?

    YanıtlaSil
  23. OF Kİ NE OF! :( Çıksın da beklemeye razıyım.

    YanıtlaSil